15 Muzium Terkenal Yang Menawarkan Virtual Tour secara PERCUMA

Jika anda seorang pencinta seni yang berdedikasi, anda mungkin berusaha sedaya upaya untuk melawat muzium dan galeri yang terkenal. Tetapi walaupun anda tidak mengembara, anda masih boleh merasai karya agung, artifak dan seni bina di banyak institusi terkenal — dan mendapat inspirasi untuk perjalanan masa hadapan semasa anda melakukannya.

Google Arts & Culture bekerjasama dengan lebih 1,200 muzium dan galeri di seluruh dunia untuk mencipta koleksi pameran dalam talian dan lawatan maya . Muzium lain juga mempunyai lawatan maya mereka sendiri, seperti Muzium Vatican dan Louvre , yang menampilkan pilihan pameran di laman web mereka.


Top 5 Tidak Boleh Terlepas
  • Lihat artifak legenda seperti Batu Rosetta semasa berjalan-jalan maya melalui Muzium British.
  • Lihatlah siling ketuhanan Sistine Chapel tanpa orang ramai di Muzium Vatican.
  • Video VR 360 darjah Met yang mengasyikkan boleh dikatakan lawatan muzium maya terbaik.
  • Dapatkan pandangan sekilas tentang empat lokasi Muzium Seni Moden dan Kontemporari Negara, Korea, dalam lawatan Google Street View.
  • Baca beberapa karya Van Gogh yang paling ikonik di muzium Amsterdam yang senama artis itu.

 

Muzium British, London

Muzium ikonik yang terletak di tengah-tengah London ini membolehkan pelawat maya melawat Great Court, yang telah diberi reka bentuk semula kontemporari yang menarik pada tahun 2000. Bergerak melalui galeri-galeri untuk melawat artifak purba seperti Batu Rosetta dan mumia Mesir.


Muzium Vatican

MihaiDancaescu / Getty Images

Muzium Vatican menawarkan akses maya ke lebih daripada sedozen galeri dan ruang yang dihias mewah. Terokai mural mewah Raphael's Rooms dan Sistine Chapel, di mana anda boleh melihat siling terkenal Michelangelo.

The Met, New York City


Walaupun anda boleh menerokai sorotan koleksi ensiklopedia Muzium Seni Metropolitan — termasuk Kuil Dendur Mesir purba — melalui Google Arts & Culture , institusi itu menawarkan lawatan realiti mayanya sendiri. Projek Met 360° terdiri daripada enam video yang boleh ditonton dengan set head VR untuk pengalaman yang menarik, lengkap dengan bunyi ambien.

Muzium Seni Moden dan Kontemporari Negara, Korea

Don Eim/Perjalanan + Riadah

Salah satu muzium popular di Korea boleh diakses dari mana-mana sahaja di seluruh dunia. Lawatan maya Google memberi anda menerokai empat lokasi muzium dengan lawatan Street View dan pameran dalam talian. Untuk meneroka lebih mendalam, lawati laman web muzium untuk melihat video melalui pameran terpilih, termasuk versi VR yang mengagumkan.

Muzium Van Gogh, Amsterdam

Sesiapa sahaja meminati pelukis yang popular dan hebat ini boleh melihat karyanya dari dekat (atau, hampir dari dekat ) dengan melawat secara maya muzium ini, tempat kepada koleksi seni terbesar oleh Vincent van Gogh. Lihat beberapa lukisannya yang paling ikonik, termasuk "Sunflowers" dan "The Potato Eaters."

Galeri Seni Negara, Washington, DC

Muzium seni Amerika yang terkenal ini menawarkan tiga pameran dalam talian melalui Google. Gambaran keseluruhan fesyen Amerika dari 1740 hingga 1895 menampilkan cat air pakaian dari era kolonial dan Revolusi. Anda juga boleh menyemak imbas karya daripada pelukis Baroque Johannes Vermeer dan pelukis genre Belanda lain pada zaman itu dan melihat secara mendalam karya awal oleh Leonardo da Vinci.

Muzium Udara dan Angkasa Negara Smithsonian

Jika anda tidak dapat ke DC, bersiar-siar di antara kapal terbang bersejarah, roket dan kraf lain yang dipamerkan di muzium udara dan angkasa lepas terkemuka di negara ini . Lihat pesawat bona fide Wright Brothers pertama, Wright Flyer, yang melayang ke langit pada tahun 1903, dan pakaian angkasa lepas angkasawan Neil Armstrong dari pendaratan Apollo 11 di bulan.

Guggenheim, New York City


Imej NurPhoto / Getty

Ciri Street View Google membolehkan pelawat melawati tangga lingkaran Guggenheim yang terkenal tanpa perlu meninggalkan rumah. Dari sana, anda boleh menemui karya seni yang luar biasa dari era impresionis, pasca impresionis, moden dan kontemporari.

Muzium J. Paul Getty, Los Angeles

Karya seni Eropah sejak abad kelapan boleh didapati di muzium seni California ini. Ikuti lawatan Street View untuk menemui banyak koleksi lukisan, lukisan, arca, manuskrip dan gambar.

Musée d'Orsay, Paris

Anda boleh berjalan melalui muzium popular ini yang menempatkan berpuluh-puluh karya Perancis terkenal dari abad ke-19 dan awal abad ke-20. Lihatlah lukisan dan arca oleh Monet, Cézanne, Gauguin dan Rodin, antara lain.

Muzium Pergamon, Berlin

Sebagai salah satu muzium terbesar di Jerman, Pergamon mempunyai banyak perkara untuk ditawarkan — walaupun anda tidak dapat berada di sana secara fizikal. Muzium bersejarah ini menempatkan banyak artifak purba termasuk Pintu Ishtar Babylon dan, sudah tentu, Altar Pergamon.

Rijksmuseum, Amsterdam

Terokai karya agung dari Zaman Keemasan Belanda, termasuk karya Vermeer dan Rembrandt. Google menawarkan lawatan Street View ke muzium ikonik ini, jadi anda boleh merasakan seolah-olah anda benar-benar mengembara di dewannya.

Galeri Uffizi, Florence

Bertempat di dalam istana abad ke-16 yang dibina khas, Galeri Uffizi mempamerkan koleksi seni yang dikumpulkan oleh keluarga de' Medici yang kaya dan berkuasa. Hari ini, sesiapa sahaja boleh bersiar-siar di dewannya dari mana-mana sahaja di dunia untuk melihat karya terkenal dunia seperti "The Birth of Venus" karya Sandro Botticelli.

MASP, São Paulo

Museu de Arte de São Paulo bukan untung ialah muzium moden pertama Brazil. Karya seni yang dipamerkan tergantung yang jelas menjadikannya kelihatan seperti berlegar-legar di udara. Lakukan lawatan maya untuk mengalami sendiri paparan yang menakjubkan.

Muzium Frida Kahlo, Mexico City

Imej Getty / Andrew Hasson

Masuki dunia artis abad ke-20 Frida Kahlo dengan lawatan Street View ke beberapa ruang di Casa Azul, rumah sederhana bercat biru terang tempat dia dilahirkan, kini Muzium Frida Kahlo . Anda boleh melawat studionya dan mengintip ruang peribadi lain seperti dapur dan taman halaman yang subur serta melihat karya Kahlo dan suaminya Diego Rivera.

Sumber: https://www.travelandleisure.com/attractions/museums-galleries/museums-with-virtual-tours






Post a Comment

0 Comments